logo-lembicz

Profesjonalny copywriting - Wyższy poziom pisania tekstów

8 czerwca 2021

Łatwo rozpoznać tekst, który został bardzo dobrze utworzony. Zresztą każdy dobry copywriter wie, że dużo czasu pochłania pisanie tekstów na wysokim poziomie. Jak wygląda profesjonalny copywriting? Ile kosztuje? Ile czasu trwa pisanie tekstów na wysokim poziomie? No i - najważniejsze - jak się nauczyć tworzyć teksty wysokiej jakości?

Napisanie tekstu do tego momentu zajęło mi ponad dwie godziny. Wielokrotnie zmieniałem nagłówek. Kilkadziesiąt razy edytowałem pierwsze linijki tekstu. Najlepsze jest to, że wiele osób mówi mi, że "mam lekkie pióro i pewnie szybko idzie mi pisanie artykułów". Szybko i dobrze to czyta się teksty wysokiej jakości. Natomiast tworzenie tekstów na wysokim poziomie to długi i wyczerpujący proces.

Na początku muszę Ci się do czegoś przyznać. Nie uważam się za dobrego copywritera, mimo że regularnie prowadzę dwa blogi i jestem w trakcie pisania książki "Nekromanta Jack Bękart: Krwawy błękit przeznaczenia". NIGDY nie utworzyłem treści, z której byłbym zadowolony w 100%, nawet jeśli osiągała wielokrotnie lepsze założenia sprzedażowe czy wizerunkowe.

Pracuje dla mnie kilku dobrych copywriterów, którzy tworzą teksty dla klientów korzystających z moich usług marketingowych. Osobiście już bardzo rzadko zajmuję się tworzeniem tekstów nie na własne potrzeby. Za dużo czasu zajmuje mi utworzenie treści z której byłbym "względnie" zadowolony.

Mam nadzieję, że się nie obrazisz jak pokażę Ci efekt profesjonalnego tworzenia treści pod kątem grupy docelowej, celów marketingowych i wartości istotnych w SEO? 15 października zostały odblokowane roboty wyszukiwarki Google do bloga, a więc po niecałych ośmiu miesiącach tak prezentuje się widoczność bloga o marketingu w naturalnych wynikach wyszukiwarki.

efekty profesjonalnego copywritingu

Na dzień tworzenia tego artykułu, blog o marketingu jest widoczny na 650 słów kluczowych w TOP 50 | 111 w TOP 10 | 35 w TOP 3. Branża marketingowa nie należy do najłatwiejszych. Tym bardziej osiągnięte efekty powinny przekonać Cię do tego, że opłaca się znaleźć copywritera tworzącego teksty wysokiej jakości. Wtedy pozycjonowanie strony w Google przebiega znacznie sprawniej.

Jak wygląda profesjonalny copywriting?

Dobry copywriter rozpoczyna pracę od zgromadzenia informacji. W jakim celu powstaje tekst? Kim jest grupa docelowa? Jaki ma zostać uzyskany efekt? Czy tekst ma odwoływać się do już utworzonych lub mających powstać w przyszłości treści/produktów/usług? Ma to być tekst wyłącznie sprzedażowy czy pisany również pod kątem SEO?

Jest wiele pytań które dobry copywriter zada przed rozpoczęciem "czarowania" słowami. Nie ważne czy ma to być krótki slogan, tekst sprzedażowy czy artykuł blogowy. Samo pisanie jest bardzo czasochłonne i to bez względu na to jak dużym doświadczeniem dysponuje copywriter. Przydatna jest znajomość branży/specjalizacji czy danej dziedziny.

Znajomość branży/specjalizacji/dziedziny znacznie skraca czas potrzebny na tworzenie tekstu. Dlatego warto szukać copywritera z doświadczeniem w danej tematyce, co wpływa na jakość, czas i koszt tworzenia treści.

W copywritingu na wysokim poziomie zobaczysz prawdziwą magię słów i - co najistotniejsze - efekty. Mnóstwo copywriterów pisze tragiczne lub po prostu słabe teksty, co zresztą widać na każdym kroku (odpal losowo 10 stron internetowych, a potwierdzisz moje słowa). Wynika to z tego, że szukając copywritera wiele firm sugeruje się ceną, a dobry copywriter nie jest tani.

Ile kosztuje tekst wysokiej jakości?

Jest bardzo dużo czynników wpływających na ostateczną cenę tekstów: Ilość? Rodzaj? Termin realizacji? Dostosowanie pod kątem układu strony internetowej? Podam kilka przykładów tekstów i ceny od których można mówić o lepszej jakości:

  • Slogan reklamowy: Od 400 zł netto
  • Opis produktu: Od 30 zł netto za 1000 zzs.
  • Artykuł na bloga: Od 50 zł netto za 1000 zzs.
  • Treści na stronę internetową: Od 100 zł netto za 1000 zzs.
  • Treści sprzedażowe: Od 100 zł netto za 1000 zzs.

Niestety nie zawsze cena za copywriting idzie z jakością tekstów. Dużo copywriterów ma wysokie stawki, a teksty na podobnym poziomie co copywriterzy piszący w znacznie niższych cenach. Do tej pory przetestowałem ponad 50 copywriterów, a ostatecznie regularnie współpracuję z czterema - Daje do myślenia prawda?

Ciekawostka: Zleciłem copywriterce napisanie 3 tekstów sprzedażowych z dużym akcentem na wizerunek marki. Cena sugerowała mi copywriting na wysokim poziomie. Teksty były tragiczne i odmówiłem zapłaty blisko tysiąca złotych z powodu niskiej jakości. Odpowiedź copywriterki: "Szkoda. Prawie dwie godziny to pisałam, ale trudno". To był koniec naszej współpracy 🙂

Dlatego dobrze zacząć współpracę z copywriterem od ustalenia jasnych warunków. Z góry umów się, że zapłacisz wyłącznie za teksty, które zostaną wykorzystane. Możesz poprosić copywritera, żeby dostarczał treści pojedynczo do akceptacji na początku współpracy. Unikniesz niepotrzebnych rozczarowań i marnowania czasu.

Ile czasu trwa pisanie treści na wysokim poziomie?

Można mieć wenę i utworzyć genialny slogan reklamowy w kilka minut. Innym razem wymyślenie chwytliwego sloganu może zająć kilka tygodni czy nawet miesięcy. Nie ma reguły. Mi utworzenie artykułu na bloga zajmuje od dwóch do sześciu godzin, mimo że obie tematyki (marketing i finanse) są mi bardzo dobrze znane.

Dlatego copywriting na wysokim poziomie zaczyna się od takich cen. Raz wyjdzie stawka godzinowa 20 zł netto. Innym razem może to być i 150 zł netto. Uśredniając miesięcznie zarobki, dobry copywriter zarabia od 40 zł netto za godzinę, ale też bardzo dużo inwestuje w szkolenia, kursy czy książki (czyli w wiedzę zwiększającą jego umiejętności)

Treść sprzedażową na stronę mojej agencji marketingowej dotyczącą usługi pozycjonowania, tworzyłem ponad 40 godzin. Jestem zadowolony z efektów, ale i tak wielokrotnie będę tą treść jeszcze modyfikował w zależności od poziomu generowanej sprzedaży.

Pisanie solidnych jakościowo tekstów to czasochłonne zajęcie. Każdy copywriter kierujący się jakością tekstów, a nie ich ilością dochodzi do tego wniosku. Copywriting jest jak każda inna usługa dostępna na rynku: Nie da się czegokolwiek zrobić szybko, tanio i na wysokim poziomie, a przynajmniej mi się nigdy takiej usługi nie udało jeszcze znaleźć, a Tobie?

Jak można nauczyć się profesjonalnego copywritingu?

Przede wszystkim pisanie musi sprawiać dużo radości. Nie wyobrażam sobie, aby copywriter siadał do tworzenia treści na wysokim poziomie z przymusu czy wyłącznie dla zarobku. Po drugie -Regularnie szlifowanie swojego warsztatu i zdobywanie wiedzy: Fachowa literatura, webinary, kursy czy szkolenia z copywritingu. Po trzecie - Przeprowadzać mnóstwo testów i analizować otrzymane rezultaty.

Chcąc mieć copywriting na wysokim poziomie, nie możesz 100% swojego czasu poświęcać na szukaniu klientów i świadczeniu usług. Jak nie będziesz rozwijał swoich umiejętności, to nie zostaniesz ekspertem czy specjalistą. Będziesz taki sam jak copywriterzy których mnóstwo na rynku i zabijają się o zlecenie za marne grosze.

  • Chcesz zarabiać od 6400 zł netto miesięcznie na copywritingu?
  • Chcesz pisać artykuły hipnotyzujące czytelników?
  • Chcesz zostać copywriterem który ma opanowaną sztukę pisania do perfekcji?
  • Chcesz by to firmy walczyły o współpracę z Tobą?

W tym miejscu powinien znaleźć się kurs copywritingu czy zaproszenie do webinaru na którym dzieliłbym się wiedzą. Może kiedyś napiszę książkę na ten temat? Może stworzę szkolenie czy poprowadzę webinar? Na razie copywriting realizuję wyłącznie dla klientów korzystających z moich usług marketingowych, a nie jako indywidualną usługę.

JUŻ WKRÓTCE NAPISZĘ ARTYKUŁ O NAJLEPSZYCH KSIĄŻKACH O COPYWRITINGU I NAJCIEKAWSZYCH SZKOLENIACH/KURSACH KTÓRE OSOBIŚCIE ZNAM.

Jeżeli interesuje Cię na poważnie copywriting to koniecznie musisz regularnie odwiedzać mojego bloga (artykuły zamieszczam zawsze w poniedziałki lub jak dłużej zejdzie mi się z pisaniem to we wtorki) lub po prostu zapisać się na darmową subskrypcję poniżej.

Ten tekst został przygotowany pod kątem wyszukiwarki Google na dwa najistotniejsze słowa kluczowe: copywriting i profesjonalny copywriting. Konkurencja na "copywriting" jest bardzo silna, więc zostaną na tym artykule przeprowadzone trzy testy, ale o tym napiszę już w lipcu. Moc słów z Wami 🙂

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2020 roku prowadzę tego bloga dzieląc się wiedzą i doświadczeniem które zdobywam od 2011 roku. Jak widać trochę mi się zeszło z założeniem bloga :-) Mam nadzieję że znajdziesz tutaj przydatne informacje. Pamiętaj! Marketing prowadzi do większej sprzedaży. Większa sprzedaż to większe zarobki i tego Ci życzę.

Kocurowa promocja

Pierwsza konsultacja za 300 149 zł netto

Konsultacja ze mną to najszybsza i najskuteczniejsza droga do rozwiązania Twoich problemów marketingowych. Cały dochód z pierwszych konsultacji przeznaczam na pomoc dla potrzebujących zwierząt. Fajnie jest móc pomagać innym 🙂

Więcej informacji
Rebranding marki - Kiedy? Jak? Ile kosztuje?

Branding marki rzadko kiedy trwa wiecznie. Z powodu czynników zewnętrznych lub wewnętrznych, może okazać się konieczny rebranding marki. Sam jestem obecnie w trakcie kompletnego rebrandingu swojej agencji marketingowej i jest to zarówno czasochłonny jak i kosztowny proces. Gdy zakładałem działalność w 2011 roku, to na początku wykonywałem wyłącznie pozycjonowanie stron internetowych pod kątem wyszukiwarki Google. […]

Czytaj artykuł
Agencja marketingowa - Która? Na co zwrócić uwagę?

Agencji marketingowych w Polsce jest mnóstwo. Logiczne, że każda agencja marketingowa opisuje siebie takimi słowami jak: profesjonalna, skuteczna, terminowa, rzetelna, itd. Która agencja marketingowa jest naprawdę dobra? Na co warto zwrócić uwagę wybierając firmę odpowiedzialną za działania marketingowe? Sam prowadzę agencję marketingową od 2011 roku i wielu moich klientów trafiło do mnie po przejściach z […]

Czytaj artykuł
Nie szukaj klientów. Spraw by to klienci znajdywali Ciebie

Ile czasu poświęcasz dziennie szukając klientów na swoje usługi lub produkty? Ile z tego kończy się nawiązaniem współpracy i pozyskaniem SUPER lub normalnego klienta? No właśnie! Zamiast tracić czas na szukanie klientów, spraw aby to klienci mogli znaleźć Ciebie. Brzmi jak bajka prawda? Pamiętam jak w 2011 roku miałem ogromne problemy z pozyskiwaniem klientów. Ogłaszałem […]

Czytaj artykuł

Zobacz także

Lejek sprzedażowy - Twoja dokładna ścieżka sprzedaży

Każda firma prędzej czy później zaczyna tworzyć - często nie zdając sobie z tego sprawy - lejki sprzedażowe. To ścieżka którą musi klient przebyć od pierwszego kontaktu z marką do finalnej sprzedaży. Lejek sprzedażowy może być bardziej lub mniej rozbudowany, ale oczekiwany efekt jest zawsze ten sam. Zwiększenie ilości sprzedaży produktu lub usługi. Przejdziemy krok […]

Czytaj artykuł
Kanibalizacja słów kluczowych powodem spadków w Google

Czym jest kanibalizacja słów kluczowych? Jak ją wykryć? Jak sobie z nią radzić? Ogromna liczba stron internetowych ma prędzej czy później problem z kanibalizacją. Blog na którym właśnie czytasz ten artykuł nie jest wyjątkiem. Pokażę Ci na "żywym" przykładzie w jaki sposób można szybko poradzić sobie z kanibalizacją słów kluczowych. Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce […]

Czytaj artykuł
Case Study: Sklep internetowy - Projekt, marketing, zarobki

Ile kosztuje profesjonalny sklep internetowy? Lepiej zainwestować w dedykowany projekt czy wybrać gotowy sklep internetowy w abonamencie? Jakie są najlepsze działania marketingowe? No i najważniejsze pytanie - Czy taki zupełnie nowy sklep internetowy ma szansę wygenerować wysokie zarobki i kiedy? Zachęcam sprawdzić wszystkie moje case studies które zawsze przeprowadzam w trybie rzeczywistym. Na dzień 17.06.2021 […]

Czytaj artykuł

Chcesz współpracować?

Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



    kontakt-w-sprawie-marketingu
    logo-lembicz

    Nazywam się Michał Lembicz. Prowadzę agencję marketingową RIKONA, gdzie wraz z zespołem specjalistów świadczymy usługi reklamowe. Na blogu dzielę się wiedzą, która pozwoli Ci zrozumieć fascynujący świat marketingu.

    Polityka prywatności

    Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

    Skontaktuj się

    Nazywam się Michał Lembicz. Prowadzę agencję marketingową RIKONA, gdzie wraz z zespołem specjalistów świadczymy usługi reklamowe. 

    Kontakt+48 531 815 377